تفاوت اصلی پکیج با ابگرمکن پکیج بهتر است یا آبگرمکن تفاوت پکیج با آبگرمکن چیست تفاوت آبگرمکن دیواری و پکیج دیواری

تفاوت پکیج و آبگرمکن دیواری چیست؟

تفاوت پکیج و آبگرمکن دیواری چیست؟ ‌اگر می‌خواهید یک سیستم گرمایشی جدید برای خانه‌تان تهیه کنید، ممکن است در میان انواع مختلف گرفتار شوید. پکیج دیواری و آبگرمکن دیواری دو گزینه محبوب برای گرمایش آب و فضا هستند. اما چه تفاوت‌هایی بین این دو وجود دارد و کدام یک را باید انتخاب کنید؟ در این مقاله از سایت غفوری ، ما به مقایسه پکیج و آبگرمکن می‌پردازیم و نکاتی را برای انتخاب بهینه ارائه می‌دهیم.

بهترین کار میدونید چیه؟اول شناخت داشته باشیم بدونیم آبگرمکن چیه؟ وپکیج چیه؟ بعد متوجه میشیم کدوم بهتره؟!

پکیـــج چیست؟

پکیج یک سیستم گرمایشی است که علاوه بر تولید آب گرم، محیط را نیز گرم می کند. این دستگاه بر اساس عملکرد برد کنترلی خود کار می کند. پکیج دارای دو مدار برای جریان آب است. در یکی از این مدارها، آب سرد گرم می شود و سپس از طریق لوله ها و مدار دیگر به رادیاتورها هدایت می شود تا محیط را گرم کند. پس از گرم شدن رادیاتور، آب دوباره به مدار آب سیستم برمی گردد و دوباره گرم می شود. این فرآیند به صورت تکراری ادامه دارد. یکی از تفاوت های اصلی بین پکیج و آبگرمکن بوتان، هزینه آنها است. باید توجه داشت که هزینه پکیج به عواملی مانند قیمت حوله خشک کن بوتان و غیره وابسته است.

<<اطلاعات بیشتر درباره پکیج>>

انـــواع پکیج

پکیج ایران رادیاتور پکیج بوتان دیواری

پکیج ها به دو دسته اصلی تقسیم می شوند: پکیج زمینی و پکیج دیواری. پکیج دیواری، که به دلیل اندازه کوچک و عدم اشغال فضا، محبوبیت بیشتری دارد. در صورتی که می خواهید تفاوت بین پکیج و آبگرمکن را بدانید، در ادامه به بررسی و مقایسه پکیج و آبگرمکن دیواری خواهیم پرداخت.

انـــواع آبگرمکن

انواع آبگرمکن
تفاوت پکیج با آبگرمکن

آبگرمکن ها در دو نوع شمعک دار و بدون شمعک در بازار عرضه می شوند. مدل شمعک دار دارای شمعکی است که همیشه روشن است. هنگامی که آب گرم باز می شود، شمعک باعث روشن شدن مشعل آبگرمکن می شود. در مقابل، در مدل بدون شمعک، جرقه زن قطعه ای است که هنگام باز کردن آب گرم، مشعل را روشن می کند و آب را گرم می کند.

<<اطلاعات بیشتر درباره آبگرمکن>>

آبگرمکن چـــگونه کار میکند؟

تولید آب گرم توسط پکیج، در واقع همان کاری است که آبگرمکن دیواری انجام می دهد پس در این عملیات مانند آبگرمکن عمل می کند. اما پکیج ترکیبی از آبگرمکن و بخاری است.

نحوه عملکرد آبگرمکن دیواری به این شکل است که آب سرد وارد آبگرمکن می شود و از کویل های مسی داخل آبگرمکن عبور و حرارت خود را از شعله آبگرمکن دریافت می کند و داغ می شود. به این شکل آبگرم مصرفی ساختمان را تامین می نماید.

<<اطلاعات بیشتر درباره آبگرمکن>>

تفاوت اصلـــی پکیج با ابگرمکن

تفاوت اصلی پکیج با ابگرمکن
عوامل متعددی وجود دارند که می‌توانند باعث

تفاوت بین پکیج و آبگرمکن دیواری

شوند. برای درک بهتر این تفاوت، می‌توانیم به مزایا و برتری‌های پکیج نسبت به آبگرمکن اشاره کنیم.

۱. لوله کشی مستقل

یکی از مزایای برتر پکیج نسبت به آبگرمکن دیواری، حذف لوله کشی و استقلال واحدهای هر ساختمان است. پکیج به تنهایی یک موتورخانه مستقل با بازدهی بالا و مصرف سوخت کمتر است و بنابراین، بسیار بهینه و صرفه جویانه تر از آبگرمکن دیواری است. با استفاده از پکیج، دیگر نیازی به مواجهه با مشکلات مزاحم موتورخانه و شوفاژ نیست و شما می توانید به صورت کاملا مستقل از مزایای پکیج بهره ببرید.

۲. اشغال فضای کمتر

مهم ترین

تفاوت بین آبگرمکن دیواری و پکیج دیواری

این است که پکیج فضای کمتری را اشغال می کند. اما لازم است توجه داشت که نصب پکیج در مکان هایی که متراژ آنها کمتر از ۶۰ متر است، ممنوع است.

۳. سرد شدن ناگهانی آب

آبگرمکن های دیواری، خصوصا مدل های بدون مخزن، یک مشکل اساسی دارند که آن خاموش شدن ناگهانی مشعل و سرد شدن آب است. این مشکل در فصول سرد و مناطق سردسیر بیشتر مشاهده می شود.

با این حال، در بیشتر موارد، این مشکل با بررسی و تنظیم شعله آبگرمکن کاملا برطرف می شود. اما هنگام استفاده از پکیج، به دلیل توان حرارتی بالا و عملکرد برتر دستگاه، کمتر با این مشکل مواجه می شوید.

۳. سرد شدن ناگهانی آب

آبگرمکن های دیواری، خصوصا مدل های بدون مخزن، یک مشکل اساسی دارند که آن خاموش شدن ناگهانی مشعل و سرد شدن آب است. این مشکل در فصول سرد و مناطق سردسیر بیشتر مشاهده می شود.

با این حال، در بیشتر موارد، این مشکل با بررسی و تنظیم شعله آبگرمکن کاملا برطرف می شود. اما هنگام استفاده از پکیج، به دلیل توان حرارتی بالا و عملکرد برتر دستگاه، کمتر با این مشکل مواجه می شوید.

۴.امنیت بیشتر

یکی از مشکلات مهم استفاده از آبگرمکن، کاهش اکسیژن موجود در محیط و خطر انفجار است. اما در پکیج های دیواری، امنیت بسیار بالاست و با بهره گیری از استانداردهای روز اروپا، خطر هر گونه انفجار به حداقل رسیده است.

جمع بندی

 پکیج یـــا ابگرمکن ؟   

در این بخش، به جمع‌بندی کلی در خصوص تفاوت پکیج با آبگرمکن می پردازیم که به شما در انتخاب و خرید پکیج یا آبگرمکن کمک می کند:

  • قیمت خرید پکیج بیشتر از آبگرمکن است، اما پکیج کار بخاری و آبگرمکن را با هم انجام می دهد؛ پس پکیج های دیواری بسیار بهینه تر و به صرفه تر از استفاده از آبگرمکن دیواری می باشند. چون در این صورت، دیگر نیازی به پرداخت هزینه جداگانه برای خرید بخاری ندارید.
  • اصلی‌ترین تفاوت پکیج و آبگرمکن در مقدار فضای است که برای نصب احتیاج دارد. پیکج دیواری جانشین موتورخانه شده است و دو کار گرم کردن آب و گرمایش محیط را با هم در یک قاب کوچک، انجام می دهد. اما آبگرمکن ها به موتورخانه و فضای زیادی نیاز دارند. پس اگر فضای کمی در اختیار دارید، از پکیج استفاده کنید.
  • اگر در منطقه ای زندگی می کنید که آب آن با املاح زیادی همراه است و سختی آب بالاست، بهتر است از پکیج استفاده کنید. چون آبگرمکن ها بیشتر رسوب می گیرند.
  • اگر در مناطقی سکونت دارید که مرتبا با قطعی برق مواجه هستید، بهتر است از آبگرمکن به جای پکیج استفاده کنید چون در صورت قطعی برق، پکیج به طور کلی خاموش می شود و از کار می افتد.
  • یک نکته دیگر در خصوص استفاده از پکیج و فرق پکیج و آبگرمکن دیواری این است که تعمیر پکیج بوتان بهتر از تعمیرات موتورخانه است و هزینه های تعمیرات آن به طبع از هزینه های تعمیرات موتورخانه کمتر است.

نکـــته پایانی

در این مقاله، به بررسی تفاوت های بین پکیج دیواری و آبگرمکن دیواری و ارائه اطلاعات لازم در این زمینه پرداخته شده است. با مطالعه این مقاله، شما می توانید بهترین انتخاب بین پکیج و آبگرمکن دیواری را داشته باشید. پکیج دیواری بوتان، که با کیفیت بالا و آوازه دیرینه ای در بازار دارد، در سایت فروشگاهی بوتان با قیمت مناسب عرضه می شود. همچنین، این فروشگاه خدمات تعمیر آبگرمکن بوتان را نیز ارائه می دهد.

اگر استفاده از آبگرمکن برای شما به صرفه تر است، می توانید با مراجعه به سایت اینترنتی فروشگاه بوتان، طیف گسترده ای از آبگرمکن های دیواری بوتان را با کیفیت بالا و قیمت مناسب سفارش دهید و خریداری کنید. برای کسب اطلاعات بیشتر، می توانید با مشاوران ما در بخش فروش تماس بگیرید.

<<منبع>>

Picture of سرویس کار حسین غفوری

سرویس کار حسین غفوری

نماینده مجاز بوتان با سابقه بیشتر از ۲۵ سال

نظرات شما عزیران
ـــــــــــــــــــــــــــــــــ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *