چرا پکیج دیواری با صدای انفجار روشن می شود؟

چرا پکیج دیواری با صدای انفجار روشن می شود؟ انفجاری روشن شدن پکیج دیواری می‌تواند ناشی از فاصله غیر استاندارد بین الکترود جرقه‌زن و شعله باشد. این موضوع باعث تاخیر در روشن شدن شعله و ایجاد صدای انفجار می‌شود. در این وبلاگ، با بررسی دقیق این عوامل، راهکارهای مناسب برای رفع این مشکل را ارائه می‌دهیم.

چـــرا پکیج دیواری انفجاری روشن می‌شود؟

اگر پکیج گرمایشی شما خاموش است و می‌خواهید آن را روشن کنید، ابتدا باید شیر آب گرم را باز کنید تا سنسور با استفاده از جریان آب بتواند گاز را باز کند. در این شرایط، فندک موجود در پکیج جرقه می‌زند و شما می‌توانید شعله‌های گاز را روشن شده ببینید. اما اگر فرآیند جرقه‌زدن به طور کندی پیش برود و گاز در محوطه جمع شود، هنگام جرقه‌زدن ممکن است صدایی شبیه به انفجار بشنوید.

<<اطلاعات بیشتر درباره پکیج>>

۷ علت روشن شدن پکیج با صدای انفجـــار

 

۱. خرابی پرشر هـــوا

 

پرشر هوا یکی از قطعات مهم پکیج گرمایشی است که در صورت خرابی، می‌تواند منجر به احتراق پکیج شود. اگر این قطعه خراب باشد، روشن شدن پکیج با اختلال مواجه می‌شود و پس از گذشت چند دقیقه، صدایی شبیه به انفجار ایجاد می‌کند. برای رفع این مشکل، پرشر هوا نیاز به تعمیر یا تعویض دارد.

۲. تنظیم فشار پکـــیج و شیرگاز

 

انفجاری روشن شدن پکیج دیواری می‌تواند ناشی از چندین عامل باشد. یکی از مهم‌ترین این عوامل، تنظیم نبودن فشار گاز پکیج است. اگر فشار گاز کم باشد، گاز با تاخیر به پکیج می‌رسد و این باعث می‌شود که گاز در محفظه پکیج جمع شود و هنگام روشن شدن، صدای انفجار ایجاد کند. علاوه بر این، تنظیم نبودن شعله شیر گاز نیز می‌تواند منجر به انفجاری شدن پکیج دیواری شود. در این موارد، باید شیر گاز را بررسی و تنظیم کرد و اگر مشکلی وجود داشت، این قطعه نیاز به تعویض دارد. اگر دانش فنی ندارید، بهتر است از کمک یک سرویس کار پکیج استفاده کنید.

۲. خرابی جرق زن

 

خرابی و ضعیف شدن جرقه زن یکی از عوامل اصلی روشن شدن پکیج دیواری با صدای انفجار است. عواملی مانند خرابی ترانس جرقه زن، ضعیف شدن برق و فرسایش الکترود جرقه زن می‌توانند باعث شوند که جرقه زن عملکرد مناسبی نداشته باشد. این موضوع باعث می‌شود که گاز در محفظه پکیج جمع شود و هنگام روشن شدن، صدای انفجار ایجاد کند. برای حل این مشکل، باید جرقه زن را بررسی کرده و در صورت نیاز، آن را تعمیر یا تعویض کنید. اگر اطمینان ندارید، توصیه می‌کنیم که این کار را به یک سرویسکار متخصص بسپارید تا از رعایت فاصله مناسب بین جرقه زن و مشعل اطمینان حاصل کنید.

3. خرابی دودکش

 

در بسیاری از مواقع، وجود گرد و غبار می‌تواند منجر به مسدود شدن سوراخ‌های مشعل پکیج شود. این موضوع می‌تواند باعث شود که روشن کردن مشعل پکیج با مشکل مواجه شود و در نتیجه، با تجمع گاز در فضای پکیج، هنگام روشن شدن، حالت انفجاری ایجاد کند. برای رفع این مشکل، باید مشعل را باز کرده و با استفاده از یک برس نرم، سطح مشعل را هر چند ماه یک بار تمیز کنید. همچنین، در صورتی که مشکل از خرابی مشعل باشد، باید آن را تعویض کنید. با توجه به حساسیت و اهمیت بخش‌های مختلف پکیج دیواری، توصیه می‌کنیم که در مواجهه با این شرایط، از کمک یک فرد متخصص و وارد در این زمینه استفاده کنید.

برای فهمیدن دلیل صدا دادن پکیج در هنگام روشن شدن، می‌توانید به صفحه مربوطه مراجعه کنید و اطلاعات جامع‌تری کسب کنید.

4. خرابی دودکش

 
Picture of سرویس کار حسین غفوری

سرویس کار حسین غفوری

نماینده مجاز بوتان با سابقه بیشتر از ۲۵ سال

نظرات شما عزیران
ـــــــــــــــــــــــــــــــــ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *